متن کامل
   نفرت پراکنی فاشیستی خانە کارگر علیە کارگران افغانستانی 1394/02/18
رضا کمانگر 
خانە کارگر در اول مە امسال در حاشیە نماز جمعە تهران یک نمایش کثیف فاشیستی علیە کارگران مهاجر که اکثرا از افغانستان هستند، برپا کردند. خانە کارگر، محجوب و صادقی در حالی مجوز نمایش دریافت کردە بودند کە بخشی از فعالین کارگری بخاطر تلاش برای برگزاری مراسم مستقل اول مە دستگیر و زندانی شدند و بە تعداد وسیعتری تذکر
دادند و از آنها تعهد گرفتند کە بفکر تلاش برای برگزاری مراسم اول مە نباشند و همچنین در خیلی از شهرهای کردستان از جملە سنندج فضا را بشدت نظامی کردە بودند.

. خانە کارگر و شوراهای اسلامی کار کە همیشە نقش ابزار رژیم اسلامی برای کنترل و شناسایی فعالین کارگری و سرکوب و بە بیراهە بردن مبارزات طبقە کارگر را برعهدە داشتە اند، امسال در اول ماە مە با حمایت دولت روحانی و با پرچم نژادپرستی بمیدان آمدند. این مزدوران سرمایه با شعارهای نژادپرستانه تلاش کردند کە عامل بیکاری، فقر و گرسنگی کارگران و مردم در ایران را نە دولت و سرمایەداران بلکە کارگران مهاجر متولد افغانستان قلمداد کنند. نفرت پراکنی فاشیستی خانە کارگر علیە کارگران افغانستانی در اول ماه مە قبل از هر چیز نشانە ضدیت این تشکل دست ساز حکومتی با اول مە روز همبستگی جهانی طبقە کارگر است. خانە کارگر با این نمایش نژادپرستانە در اول ماە مە میخواست با یک تیر دو هدف را بزند: هدف اول بی خاصیت کردن روز اتحاد و همبستگی بین المللی کارگران جهان علیە نظام سرمایەداری بود و هدف دوم ابراز ضدیت با کارگر مهاجر افغانستانی و کلا دامن زدن به سیاست بیگانه ستیزی. در ایران اسلام زده نیز وقتی میخواهند با سیاست انترناسیونالیستی روبرو شوند، به ناسیونالیسم و فاشیسم متوسل میشوند.

بر کسی پوشیدە نیست، جمهوری اسلامی طی حیات ننگین خود ضدیتش را با کارگران مهاجر، ازجملە کارگران متولد افغانستان پنهان نکردە است و تاکنون قوانین تبعیض آمیز و نژادپرستانەای را علیە کارگران مهاجر تصویب و اجرا کرده است. بنا به این قوانین، نه تنها ساکن شدن، بلکه حتی تردد کارگران افغانستانی را در چندین استان ایران ممنوع اعلام کرده است. طبق دستورالعملهایی بە مراکز خدمات عمومی مانند اورژانسها، بیمارستانها، داروخانە ها، فروشگاەهای مواد غذائی، نانواخانەها، صاحبان منازل اجارەای، صاحبان کارگاە ها و مدارس جهت عدم پذیرش کودکان و محصلین، ادارات ثبت احوال جهت عدم ثبت ازدواج، طلاق و تولد نوزادان و مراودە اجتماعی مردم استانها اعلام شدە کە بکار گیری و دادن خدمات بە اتباع افغانستانی ممنوع و تخطی از آن، باعث جریمە و مجازات شهروندان ایرانی خواهد شد. 

این قوانین غیر انسانی را در کنار تبلیغات مسموم کنندە رسانه های حکومتی بگذارید کە هر روزە کارگران افغانی را دزد، متجاوز، معتاد و عامل بیماری های واگیردار در ایران معرفی میکند تا خاصیت سیاستهای ناسیونالیستی و نژادپرستانه ایرانی برای سرمایه را دریابید. جمهوری اسلامی با تصویب قوانین نژاد پرستانەاش علیە کارگران افغانستانی نتوانست مردم و کارگران ایران را علیە متولدین افغانستانی مرعوب و همراە کند. 

فعالین و رهبران جنبش کارگری فاشیسم را بی پاسخ نمیگذارند!

رفقا! رژیم اسلامی طی حیات ننگین خود هموارە تلاش کردە طبقە کارگر را با ایجاد فضای خفقان، زندان، شکنجە و اعدام بە سکوت وا دارد. تلاش کردند بە بهانە مذهب، نژاد، رنگ پوست، ملیت و محل تولد میان طبقە کارگر دو دستگی و شکاف ایجاد کند! اکنون بعد از ٣٧ سال ماشین سرکوب رژیم اسلامی فرسودە شدە و کارآیی خود را از دست دادە است! اگر دستگاه خفقان و سکوب رژیم هنوز میتوانند رهبران و فعالین جنبش کارگری را دستگیر، زندانی، شکنجە، جریمە و شلاق بزنند ناشی از قدرت رژیم اسلامی نیست! ناشی از پراکندگی ما کارگران است! ناشی از عدم بکارگیری ابزار مناسب برای نشان دادن قدرت طبقاتیمان است! کارگران متولد افغانستان بخشی از هم طبقەای ما هستند کە با کار غیر ایمن و بشدت ارزان برای سرمایه سودهای هنگفت تولید میکنند و خود از ابتدائی ترین حقوق محروم هستند! وظیفە ما کارگران پیشرو است کە دست در دست هم اعلام کنیم نه به فاشیسم و نژادپرستی! افغانستانیهای مقیم ایران شهروندان آن جامعه هستند و باید از حقوق کامل شهروندی برخوردار باشند! 

راە به شکست کشاندن سیاستهای ضد کارگری و نژادپرستانه برافراشتن پرچم انترناسیونالیستی و بمیدان آوردن قدرت متحد کارگران است. این قدرت توده ای کارگری را تنها میتوان از طریق سازماندهی مجامع عمومی منظم محل کار و زیست کارگران بمیدان کشید! اوباش فاشیست و چاقوکش خانه کارگر و شوراهای اسلامی را باید همه جا طرد و منزوی کرد!

١٧ اردیبهشت ١٣٩٤     

 

نظر بدهید
نظرات ثبت شده