متن کامل
   نهاد های ضد کارگری برای کشاندن کارگران بە پای "صندوقهای رای" بە تکاپو افتادەاند! 1394/11/30

رضا کمانگر

همە سران ریز و درشت رژیم اسلامی، از خامنەای، روحانی، رفسنجانی تا پادوهایشان در شوراهای اسلامی کار و خانە کارگر میخواهند کارگران و مردم بە پای "صندوقهای رای" بروند و بە رژیم اسلامی "مشروعیت سیاسی" بدهند. اصلاح طلبان ازجملە رفسنجانی و روحانی میگویئند مردم بیایند در میان بد و بدتر "بد" را انتخاب کنند چرا کە باید نظام حفظ شود. 

در واقع رژیم اسلامی یکبار دیگر در جریان مضحکە انتخابات میخواهد طبقە کارگر را برای "مشروعیت" دادن بە سیاستهای ضد کارگریش، با توسل بە مهرە های مانند علیرضا محجوب، حسن صادقی و سهیلا جلودارزادە و .... را برای تشویق کارگران بە پای "صندوق های رای" وارد تبلیغات مضحکە انتخابات کردە است.

ماموریت نمایش هر کدام از این مهرە های رژیم مضحک و تماشایی است. علیرضا محجوب کە اکثریت همقطارانش در جبهە اصلاح طلبان رد صلاحیت شدەاند، باز هم ماموریت دارد تا از طریق نهاد ضد کارگری خانە کارگر و شوراهای اسلامی کار، کارگران را با این وعدە کە در مجلس آیندە تلاش میکنند "نفوذ کارفرماها در تعیین کاندیداهای نمایندگی شوراهای اسلامی کار را کم کنند" وارد میدان تبلیغات انتخاباتی شدە است.

سهیلا جلودارزادە، هم کە خود سابقە تحمیل قانون ضد زن و بی حقوقی بر زنان در مجلس شورای اسلامی را در کارنامە دارد، بە کمک همقطاران خود در خانە کارگر آمدە و با فریبکاری در مراسم ١٥ بهمن خانە کارگر میگوید: " در دوران پسا تحریم باید برای رسیدگی به وضعیت بیکاران راهی مناسب جستجو کرد و همچنین می افزاید: رکود اقتصادی چند سال اخیر باعث شد تا مشکل بیکاری بیش از هرزمان دیگری به چشم بیاید، گفت: این رکود اقتصادی باعث شده است تا به غیر از زنان سرپرست خانوار، گروه‌های دیگری همچون کارگران ساختمانی نیز در مقابل فشارهای اقتصادی بسیار آسیب‌پذیر شوند".

اما جلودارزادە و همقطارانش، برای حل مشکل بیکاری و کم کردن فشار اقتصادی بر زنان سرپرست خانوارها نیامدە سخنرانی کنند، این مهرە های رژیم ماموریت دارند تا با فریبکاری دست روی درد و زخم لاعلاج میلیونها بیکار و آنهای کە زیر فشار اقتصادی کمرشان خورد شدە بگذارند و با وعدە های تو خالی، هم زنان و هم میلیونها بیکار و شاغل را پای صندوقهای رای بکشانند. آنها میدانند لشکر میلیونی بیکاران ایران تنها شامل کارگران ساختمانی نیستند! سیاست بیکار سازی رژیم اسلامی شامل همە بخشهای طبقە کارگر از تحصیل کردەگان دانشگاهی تا تکنیسین ها و زنان خانە دار و کارگران ساختمانی و جوانان متقاضی کار را در بر گرفتە است! مهرە های رژیم چون هدفشان فریب و ریاکاریست در مورد بیان واقعیت هم شفاف و صادق نیستند. هدف آنها بهبودی وضع معیشتی طبقە کارگر شاغل و بیکار نیست، بلکە هدف اصلی آنها فریبکاری آنها برای کشاندن طبقە کارگر بە پای صندوق های رای است!

«حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری» هم شب ١٥ بهمن ماە، در خانه کارگر خوزستان گفت: "انقلاب اسلامی نه از روی گرسنگی و تشنگی مردم، نبود شغل و نبود، بلکه به خاطر حُریت، آزادی و اسلامیت صورت گرفت." او در ادامە گفت: اکنون که در دوران پسا برجام هستیم بهترین زمان است تا جامعه کارگری با انتخاب نمایندگانی که دغدغه مسائل کارگری را دارند زمینه تغییر شرایط را فراهم کنند".

گفتە این مهرە های رژیم، همە در راستایی تبلیغات سران ریز و درشت رژیم اسلامی مانند احمد جنتی است کە گفتە بود "مردم ایران برای ادامە حاکمیت جمهوری اسلامی حاضرند با هفتەای یک وعدە غذا ادارە کنند"

از طرف دیگر منظور واقعی نمایندگان مورد اشارە صادقی کە باید دغدغە مسائل کارگری داشتە باشند، کسانی مانند علیرضا محجوب است کە کارنامە ضد کارگری آنها در خانە کارگر و شورهای اسلامی کار و مجلس اسلامی، تاکنون در راستای سرکوب جنبش کارگر بودە است کە طی بیش از سە دهە گذشتە جدا از اینکە ده ها لایحە ضد کارگری را در مجلس علیە  کارگران تصویب کردەاند و بی حقوقی مطلق را بە طبقە کارگر تحمیل کردەاند، بلکه هزاران فعال و رهبر کارگری را نیز روانە بازداشتگاهای رژیم کرده اند که شکنجە و حتی اعدام شدەاند.

از طرف دیگر سران رژیم اسلامی در همکاری با نهاد های ضد کارگری مانند شوراهای اسلامی کار و خانە کارگر بیش از ٣٥ سال است ریاضت کشی اقتصادی را بە سفرە خالی طبقە کارگر تحمیل کردە اند.

تاریخ پر از جنایت رژیم اسلامی با همکاری نهاد های مانند خانە کارگر و شوراهای اسلامی کار، مملو از تحمیل بیحقوقی، سرکوب و کشتار کارگران است. امروز در شرایطی برای کشاندن کارگران بە پای صندوقهای مضحکە انتخابات بسیج شدەاند کە بحث تعیین حداقل دستمزد های سال ٩٥ در جریان است. اما آنها در تبلیغات انتخاباتیشان خفە خون گرفتە و یک کلمە در مورد حداقل دستمزد و معیشت زیر خط فقر کارگران حرف نمیزنند، چراکە آنها میدانند سال گذشتە با نقشی کە در "شورای عالی کار" ایفا کردند رژیم اسلامی بنفع کارفرماها، چهار برابر زیر خط فقر را بە طبقە کارگر ایران تحمیل کردە بود و امسال هم با فریبکاری مانند اینکە مردم در سال ٥٧ " نه از روی گرسنگی و تشنگی مردم، نبود" و انقلاب نکردند، میخواهند بگویند، رژیم اسلامی و کارفرماها حق دارند همچنان بدنبال اجرائی سیاست کار ارزان و کارگر خاموش باشند! میخواهند بگویند اشکالی ندارد کارگران در بعضی از کارخانەها تا ٨" ماە است حقوق" دریافت نکردەاند، اما بیان پای "صندوق های رای"!؟ میخواهند بگویند کارگران بیان پای صندوقهای رای بە بی حقوقی سیاسی اجتماعی خود رای بدهند!؟ بە بی سازمانی و بی تشکلی، بە سرکوب، بە دستگیری و بە شکنجە، بە زندان و شلاق و بە مكومیت، بە ارعاب و اعدام رای بدهند!؟ میخواهند بە کارگران بگویند بیان پای صندوقهای رای تا در جریان تعیین حداقل دستمزد سال ٩٥ یک بار دیگر نیز چهار برابر زیر خط فقر را تحمیل کنیم!؟

کارگران و کردم زحمتکش!

جمهوری اسلامی دشمن طبقە کارگر است! از مبارزە و حق طلبی کارگران بە وحشت افتادە است! روز ١٧ بهمن ماە نیروهای بسیج و سپاە برای مقابلە با اعتصابات کارگری، در شرایطی که تحصن‌ها و اعتراض‌های کارگری در شهرهای ایران رو به گسترش است، نیروهای سپاه و بسیج شهر کلاله در استان گلستان مانور برخورد با کارگران برگزار کرده‌اند. این تنها یک نمونە کوچک از دشمنی رژیم با کارگران است! جمهوری اسلامی در اساس  فاقد مشروعیت سیاسی، اخلاقی و اقتصادی است! این رژیم از ابتدا با فساد شکل گرفتە است و با فساد بە حیات خود ادامە دادە است! در سیستم رژیم اسلامی انتخابات بی معنی است! حتی انتخاب میان بد و بدتر نیست، بحث بر سر تحریم انتخابات هم نیست! در سیستم جمهوری اسلامی بی معنی ترین کار همین نمایش مضحکە انتخابات است! سران رژیم اسلامی میخواهند با کشاندن مردم بە پای صندوقهای رای از درون صندقها مشروعیت نظامشان را بیرون بکشند! نباید بە رژیم اسلامی مشروعیت داد! انتخاب طبقە کارگر و مردم سرنگونی جمهوری اسلامی است!

١٨ بهمن ١٣٩٤

نظر بدهید
نظرات ثبت شده