متن کامل
   جلو توطئە فاشیستی خانە کارگر در اول مە امسال را بگیریم! 1395/02/07

(بە نقل از نشریە شمارە ٧ سازماندە کمونیست)

رضا کمانگر

یکسال از حرکت نژادپرستانە و ضد کارگری خانە کارگر و شوراهای اسلامی کار رژیم علیە کارگران مهاجر و ازجملە کارگرانی که در افغانستان متولد شده اند، میگذرد. باید هوشیار باشیم و با قدرت همبستگی طبقاتی خود، از توطئه فاشیسم اسلامی با استفادە از مراسم روز اول مه، جلوگیری کنیم! 
 تشکل دولتی خانە کارگر، در اول مە سال ١٣٩٤ ودر حاشیە نماز جمعە تهران، یک نمایش کثیف فاشیستی علیە کارگران مهاجر که اکثرا ازشهروندان افغانستان هستند، سازماندهی کرد.. خانە کارگر و سرکردگان این تشکل دولت ساخته، محجوب و صادقی در حالی مجوز نمایش نژادپرستانە را دریافت کردە بودند کە بخشی از فعالین کارگری به دلیل  تلاش برای برگزاری مراسم مستقل اول  ماه مە، دستگیر و زندانی شدە بودند و بە تعداد دیگری از فعالین کارگری تذکر
داده و از آنها تعهد گرفتند کە بفکر تلاش برای برگزاری مراسم اول مە نباشند.ضمن آنکه  در بسیاری از شهرهای ایران و ازجملە در سنندج فضا را بشدت نظامی و امنیتی کردە بودند.

 خانە کارگر و شوراهای اسلامی کار کە همیشە نقش ابزار رژیم اسلامی برای کنترل و شناسایی فعالین کارگری و سرکوب و بە بیراهە بردن مبارزات طبقە کارگر را برعهدە داشتە اند، در اول ماە مە سال ٩٤ با حمایت دولت روحانی و با پرچم نژادپرستی بمیدان آمدند. مزدوران سرمایه با شعارهای نژادپرستانه تلاش کردند کە عامل بیکاری، فقر و گرسنگی و سفرە خالی کارگران و مردم در ایران را نە دولت و سرمایەداران، بلکە کارگران مهاجر متولد افغانستان را به عنوان علت بیکاری کارگران ایران معرفی  کنند. نفرت پراکنی فاشیستی خانە کارگر علیە کارگران متولد افغانستانی در اول ماه مە قبل از هر چیز نشانە ضدیت این تشکل دست ساز حکومتی با اول مە روز همبستگی جهانی طبقە کارگر است. خانە کارگر با سازماندهی یک  نمایش کثیف نژادپرستانە در اول ماە مە سال گذشته،دو هدف را دنبال می کرد که در وهله اول  ایجاد تفرقه در میان صفوف طبقه کارگر،خدشه وارد آوردن و بی خاصیت کردن  اتحاد و همبستگی بین المللی کارگران علیە نظام سرمایەداری در این روز و در وهله دوم ضمن  ضدیت این نهاد ضد کارگری و دستساز حکومت با کارگران مهاجر افغانستانی، منحرف کردن  افکار عمومی از علت مصائبی است که امروز میلیونها کارگر و توده  کارکن جامعه  با آنها دست به گریبان هستند. سیاست بورژوازی و دولت اسلامی آنها درایران برای تقابل با  سیاست انترناسیونالیستی طبقه کارگر،توسل  به ناسیونالیسم و فاشیسم  است که برگزاری مراسم دولتی اول مه در سال 94،ناظر بر این سیاست دولت اسلامی سرمایەداران می باشد.

جمهوری اسلامی طی حیات ننگین خود ضدیتش را با کارگران مهاجر، ازجملە با کارگران متولد افغانستان پنهان نکردە است و تاکنون قوانین تبعیض آمیز و نژادپرستانەای را علیە کارگران مهاجر تصویب و اجرا کرده است. مطابق قوانین یاد شده، نه تنها ساکن شدن، بلکه حتی تردد کارگران افغانستانی در چندین استان ایران ممنوع اعلام شده است. بنا بر دستورالعملهایی صادر شدە که برای  مراکز خدمات عمومی مانند اورژانسها، بیمارستانها، داروخانە ها، فروشگاەهای مواد غذائی، نانواخانەها، صاحبان منازل اجارەای، صاحبان کارگاە ها و مدارس  صادر شده است، ارائه خدمات  به شهروندان افغانستان ممنوع بوده  و تخطی از آن، باعث جریمە و مجازات شهروندان ایرانی خواهد شد

تصویب و اجرائی چنین  قوانین ضد  انسانی بعلاوه تبلیغات فاشیستی میدیای حکومتی کە هر روز علیه کارگران مهاجر تولید و بازتولید میشود که در این تبلیغات کارگران افغانی را دزد، متجاوز، معتاد و عامل بیماری های واگیردار در ایران معرفی میکند.این کافی است تا خاصیت سیاستهای ناسیونالیستی و نژادپرستانه ایرانی و سرمایەداری را علیه اتحاد و همبستگی کارگران دریابیم. علیرغم تمام این سیاست های فاشیستی، و  تصویب قوانین نژاد پرستانە علیە کارگران افغانستانی، رژیم اسلامی سرمایه  نتوانسته است  مردم و کارگران ایران را علیە متولدین افغانستانی همراە خود کند،  و بنا بر همین دلیل خانە کارگر و شوراهای اسلامی کار بە یاری سیاستهای نژادپرستانە حکومت شتافتند. 

نباید اجازە دهیم سیاستهای فاشیستی را عملی کنند!

رفقا! امسال هم ممکن است رژیم اسلامی از طریق مزدورانی مانند علیرضا محجوب در خانە کارگر در هماهنگی با شوراهای اسلامی کار دوبارە نمایشی فاشیستی و نژادپرستانە علیە کارگران مهاجر ازجملە کارگران متولد افغانستان را بە راه بی اندازند. رژیم اسلامی طی حیات ننگین خود هموارە تلاش کردە است تا  با ایجاد فضای خفقان، زندان، شکنجە و اعدام طبقه کارگر و فعالین جنبش کارگری را وادار  بە سکوت کند .

دستگاه سرکوب و مزدوران آنها، تلاش کردند بە بهانە مذهب، نژاد، رنگ پوست، ملیت و محل تولد، میان طبقە کارگر چند دستگی، شکاف و تفرقە ایجاد کنند! اکنون بعد از ٣٨ سال ماشین سرکوب رژیم اسلامی فرسودە شدە و کارآیی خود را از دست دادە است! اگر دستگاه خفقان و سکوب رژیم هنوز میتواند رهبران و فعالین جنبش کارگری را دستگیر وشکنجه و به زندان، جریمە و شلاق محکوم کنند، این را نباید به حساب قدرت رژیم اسلامی سرمایەداران گذاشته شود، این را باید ناشی از پراکندگی خود ما کارگران گذاشت! ناشی از عدم بکارگیری ابزار مناسب برای نشان دادن قدرت طبقاتیمان است! کارگران متولد افغانستان بخشی از هم طبقەای های ما هستند کە با کار غیر ایمن و بشدت ارزان برای سرمایه، ثروت های هنگفتی تولید میکنند اما خود از ابتدائی ترین حقوق انسانی محروم هستند! وظیفە ما کارگران پیشرو است کە دست در دست هم اعلام کنیم نه به فاشیسم و نژادپرستی! افغانستانیهای مقیم ایران شهروندان آن جامعه هستند و باید از حقوق کامل شهروندی برخوردار باشند

اول ماە مە امسال را به نمایش قدرت همبستگی طبقاتی بدون در نظر گرفتن محل تولد، رنگ پوست و تعلقات قومی، مذهبی تبدیل کنیم! در  اول ماه مە امسال،پرچم اعتراض بە دستمزدهای چهار برابر زیر خط فقر را بلند تر کنیم! بە ادامە دستگیری و زندانی کردن فعالین کارگری و دیگر فعالین سیاسی، اعتراض کنیم! شعار کار یا بیمە بیکاری را برای همە افراد بالای ١٦ سال را مطالبە کنیم! از خواست و مطالبات جنبش معلمان، دانشجویان، جنبش برابری طلبانە زنان و جوانان بە ستوه آمدە از قوانین رژیم اسلامی حمایت کنیم! 

راە به شکست کشاندن سیاستهای ضد کارگری و نژادپرستانه بورژوازی و دولت اسلامی آنها، برافراشتن پرچم انترناسیونالیستی و متحد کارگران است. این قدرت توده ای کارگری را تنها میتوان از طریق سازماندهی مجامع عمومی منظم محل کار و زیست کارگران بمیدان کشید! اوباش فاشیست و چاقوکش خانه کارگر و شوراهای اسلامی را باید همه جا طرد و منزوی و رسوا کرد!

٢٧ فروردین ١٣٩٥

***
نظر بدهید
نظرات ثبت شده