متن کامل
   باید توطئە های جمهوری اسلامی در کردستان را درهم شکست! 1395/04/29

رضا کمانگر

سران جمهوری اسلامی بعد از سر کار آمدن روحانی و توافقات هستەای با آمریکا و غرب، بشدت نگران اعتراضات کارگران و مردم ایران و ازجملە مردم کردستان هستند. سران رژیم اسلامی از نفرت طبقە کارگر و اکثریت توده کارکن در سراسر و همچنین اکثریت مردم کردستان، نسبت بە کلیت موجودیت نظامشان اطلاع دارند. رهبران و تصمیم گیرندگان اصلی رژیم اسلامی میدانند اگر حتی یک روز فضای امنیتی و سرکوب را شل و کمرنگ کنند، طبقە کارگر و مردم بساطشان را درسراسر ایران و ازجملە در کردستان جمع میکنند، از این نظر توجە ویژەای بە تحمیل خفقان، سرکوب و امنیتی کردن فضای سیاسی، اجتماعی در کردستان دارند. وحشت سران رژیم اسلامی از جنبش کارگری، جنبش آزادی زن، جوانان عاصی از فرهنگ ارتجاع اسلامی و مردم بە تنگ آمدە از تبعیض و نابرابری و فقرو فلاکت و بی حقوقی انسانی، اجتماعی است. توطئە سران رژیم اسلامی علیە مردم در کردستان در عرصە های مختلف از جملە سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و سازماندهی گرو های تروریستی و جاسوسی در کردستان عراق جهت کنترل مبارزات مردم کردستان و همچنین تاثیر گزاری بر منطقە اقلیم کردستان عراق است کە بخوبی دست وزارت اطلاعات نمایان است کە توجە ویژەای بە عرصە های زیر دارند:

١- در سالهای اخیر جهت آلودە کردن فضای سیاسی در کردستان دست گروهای سلفی وابستە بە داعش را برای ابراز وجود و مانور علنی جهت ایجاد فضای رعب و  وحشت عمومی بر فضای سیاسی، اجتماعی است که در مناطق سقز، بانە، مریوان، سنندج، کامیاران، جوانرود، پاوە و روانسر را باز گذاشته بودند کە مردم متوجه عملکرد پلید وبرنامه ریزی شده توطئە گرانە وزارت اطلاعات رژیم اسلامی را در چشم پوشی و خودداری، از عملکرد وحشیانە " سلفیها، داعشیهای خفته در کردستان" شدند. اما، مرعوب خودنمایی سلفیها، داعش نشدند. علیرغم ادامە حمایت های عملی غیرە علنی رژیم اسلامی از تقویت گروهای سلفی در کردستان اما مردم با طرح و برنامه ریزی در ابعاد اجتماعی و سازمانیافته، جواب دندان شکن بە مانورها و ابراز وجود داعشیها را دادند و در همە موارد مانور و خودنمایی این جریان را که عملا، رسوایی سیاست حمایت آمیز رژیم اسلامی را بدنبال داشت، افشاء نمودند. زیرا اهداف ساسی، اجتماعی حکومت اسلامی درحمایت عملی و چشم پوشی کردن از ابراز وجود هر گونه ارتجاع ملی، مذهبی بویژه سلفیها، برای دامن زدن به تفرقه و جدائی و به حاشیه رانده شدن مطالبات اساسی معیشتی، زیستی و اجتماعی مطرح در جامعه کردستان می باشد که از برآورده کردن جزئی ترین خواست  و حتی بهبودی بخشیدن جزئی به زندگی اکثریت مردم نا توان و در بن بست قرار گرفته است که، به چنین جریانات ارتجاعی امکان ابراز وجود را میدهد، از ابراز وجود جریانات و جنبشهای اجتماعی برابری طلبی و ازادیخواهانه بویژه کارگران جلوگیری کند تا بتواند فعالین این عرصه ها را دستگیر، بازداشت و زندانی می کند، تا با امنیتی کردن فضای جامعه کردستان، بتواند تحت لوای آن از برآورده و مادیت بخشیدن به مطالبات تلنبار شده در جامعه کردستان، خوداری کند. زیرا ارتجاع قومی، مذهبی تحت هر لوائی در کردستان بدنبال تلاش برای سازماندهی و برآورده شدن و دستیابی اکثریت مردم به مطالبات معیشتی، زیستی و اجتماعی شان نیستند.

٢- جمهوری اسلامی جهت ضربە زدن بە پایە های نفوذ سیاسی اجتماعی احزاب چپ، راست، ناسیونالیست و سنتی در کردستان، دست پ ک ک و پژاک و همچنین اصلاح طلبان درون حکومتی در قالب گروهای تحقیقی، انستتیو کرد، فرهنگی و مذهبی را برای حضور سیاسی، نظامی در فضای سیاسی را باز گذاشتە است. این گروها بلحاظ سیاسی، فرهنگی هم طی سە - چهار سال گذشتە دربرگزاری مراسم های مختلف ازجملە جشنهای نوروزی در مناطق مختلف با حضور وسیع مردم برگزار میشود، گرایشات پ ک ک و پژاک در کنار اصلاح طلبان کرد کە خود آنها عمدتا با پرچم پ ک ک و پژاک بدون کوچکترین مزاحمتی از جانب نیروهای امنیتی در این جشنها بە رقص و پایکوبی و بعضا تبلیغات بنفع خود میپردازند. این در حالی است کە برگزاری مراسمات روز جهانی زن ٨ مارس و روز جهانی کارگر اول ماە مە کە در کردستان یک سنت جا افتادە است همیشە پرتنش و هر سالە تعداد وسیعی از فعالین برابری حقوق زن و فعالین کارگری دستگیر، زندانی، شکنجە و محکوم میشوند. قطعا آزاد گذاشتن فعالیتهای پ ک ک، پژاک در کنار اصلاح طلبان کرد تنها جهت زیرپا خالی کردن و ضربە زدن بە نفوذ سیاسی، اجتماعی احزاب چپ و راست و سنتی جامعە کردستان است، نە اینکە بخواهند روزی پ ک ک و پژاک و حتی اصلاح طلبان کرد را بە نان و نوائی برسانند، هرچند پژاک با ارسال پیامهای مختلفی بمناسبت روز های مذهبی عاشورا، عید فتر و غیرە خلوص نیت خود را برای معاملە، ساخت و پاخت با جمهوری اسلامی نشان دادە است اما مهندسین جمهوری اسلامی پژاک و اصلاح طلبان کرد را بە بازی گرفتە اند و کارکشتە تر از آن هستند کە آنها را وارد سهم خواهی در قدرت کنند.    

٣- مهندسین رژیم اسلامی برای کنترل فضای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کردستان توجە ویژەای بە سازماندهی گروها و تیم های جاسوسی در کردستان عراق ازجملە مناطق سلیمانیە و اربیل دارند. طبق گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" جمهوری اسلامی در سال ٢٠١٤ تنها در استان سلیمانیە ٢٧٠٠ شبکە جاسوسی را سازمان دادە است کە اعضای این تیم های جاسوسی از سە نفر بە بالا هستند. اختصاص بودجە کلان بە شبکە های جاسوسی در کردستان عراق از وزارت اطلاعات و سپاە پاسداران تحت نظارت قاسم سلیمانی هدایت میشود. این در حالی است کە جمهوری اسلامی دارائی نفوذ سیاسی و اقتصادی در میان رهبری احزاب حاکم مانند اتحادیە میهنی، گوران، پارتی، حسک و احزاب اسلامی است. سازماندهی شبکە های جاسوسی بمنظور کنترل چهار عرصە زیر است: ١- آگاهی از وصعیت سیاسی اقتصادی کردستان عراق و تقویت نفوذ خود بر این منطقە. ٢- کنترل احزاب و سازمانهای اپوزسیون ایرانی کە در کردستان حضور دارند، تلاش برای سازماندهی ترور مخالفین در صورت لازم، همانطور کە در سال گذشتە چند مورد تلاش تروریستی در دفاتر مخالفین در منطقە سلیمانیە بودیم. ٣- تلاش برای کنترل اوصاع کردستان ایران کە مردم چە نوع تاثیری از فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی میگیرند و بر مبنائی گزارشات جمعآوری شدە مقابلە بە مثل میکنند. ٤- سازماندهی شبکە های ارسال و پخش مواد مخدر در میان جوانان و مردم کردستان عراق کە متاسفانە اکنون بە یک معضل اجتماعی تبدیل شدە است کە با مهندسی سپاە قدس و همکاری شبکە های جاسوسان رژیم اسلامی برای آلودە کردن جوانان و مردم اقلیم کردستان انجام میگیرد.

٤- نگرانی اصلی رژیم اسلامی از تنفر روزافزون  طبقە کارگر و مردم بە تنگ آمدە از تبعیض و نابرابری سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعە کردستان است. توطئە های اصلی رژیم اسلامی کە هموارە با تحمیل فضایی خفقان، سرکوب، زندان، شکنجە و اعدام است بە این دلیل تداوم دارد کە علیرغم ٣٧ سال از حاکمیت سیاە خود اذعان دارند کە از نظر اکثریت مطلق مردم، این رژیم فاقد مشروعیت سیاسی، اقتصادی و اخلاقی است. طبقە کارگر و مردم زحمتکش در کردستان بدنبال فرصت مناسب برای بزیر کشیدن این رژیم روزشماری میکنند. آگاهی مهندسین رژیم اسلامی از این تنفر عمومی باعث شدە است هر روز شاهد توطئەهای روزافزون جهت تحمیل فضای خفقان و سرکوب باشیم. از طرفی دست داعشیها را برای ابراز وجود علنی باز میکنند تا زمینە دستگیری فعالین کارگری، مدنی و اجتماعی را فراهم کنند. با پ ک ک و پژاک وارد معاملە حضور آنها میشوند تا همچنان فضای جامعە کردستان را نظامی و ملیتاریزە کنند و ببهانە وجود گروهای مسلح از طرفی ماشین اعدام را فعال میکنند و از طرف دیگر هم کارگران کاروانچی را بە بهانە قاچاقچی بە گلولە می بندند و از طرفی رعب وحشت را بە جامعە تحمیل میکنند. اما توطئە های رژیم اسلامی علیە مردم کردستان تنها از طریق فضای رعب، وحشت، خفقان و سرکوب نیست. در کنار نابسامانی فقر اقتصادی و تحمیل لشکر میلیونی بیکاری بە طبقە کارگر یک عرصە مهم تلاش سران رژیم اسلامی برای آلودە کردن جوانان و مردم بە مواد مخدر است. پخش مواد مخدر در کردستان زیر نظر کارشناسان ارشد رژیم اسلامی انجام میشود کە متاسفانە مصرف مواد مخدر در کردستان بە یک معضل اجتماعی تبدیل شدە است. رژیم اسلامی مانند یک غدە سرطانی همە جامعە ایران ازجملە جامعە کردستان را تنیدە است! علاج اصلی این غدە سرطانی در گرو اتحاد و همبستگی طبقە کارگر در سازمانهای سیاسی و صنفی خود برای بزیر کشیدن جمهوری اسلامی است!

٢٧ تیر ١٣٩٥    

نظر بدهید
نظرات ثبت شده